|
FORUM
Färd
Utrustning
Friluftsmat
Litteratur
Miljö,natur ...
Argaladei
Allmänt
Tillbaka
|
|
Forum - Allmänt
|
Av
|
|
Marcus G
2006-12-07
|
Jag har "äntligen" fått upp ögonen för dukade grönlandskajaker och undrar om nån vet om det finns nån som håller kurs i hur man bygger alternativt har tröttnat på sin komposterbar kajak och vill sälja? Jag bor på Orust på västkusten så om det fanns nån i närheten hade det ju varit lättare. Med vänliga hälsningar Marcus.
|
|
Sören Larsson
2006-12-08
|
Du kan prova med:
Andy Röder Tel 0303-220086
eller
Håkan Johansson 0526-24022
De har bägge arbetat med kurser i bygge av dukade kajaker, jag vet dock inte hur det ser ut just nu, men du kan ju fråga dem.
/Sören
|
|
Jon-Erik Gallon
2006-12-29
|
Hej Marcus!
Jag byggde en hos Håkan '98. Den är aldrig sjösatt, behöver ett eller två lager färg till. Har liksom aldrig blivit av och jag är mäkta förbannad på mig själv för detta.
Den har förvarats inomhus alla dessa år, och då får den för halva priset av vad det kostar att gå kursen...
Jag vill dock rekommendera att du bygger en egen då den måttas efter dina dimentioner då. Och det är roligare kanske att ha gjort den själv. Om du ändå är intresserad (eller någon annan) så är mitt nr 0707 75 89 56.
Hälsningar från en gammal Vägledare
Jon-Erik
|
|
Jon igen
2006-12-29
|
PS.. Är 180 cm och normalbyggd, med tanke på "kroppsformad" kajak:)
|
|
åsa bergquist
2007-01-03
|
Hur mycket ska du ha för den? Var bor du? Är lite intresserad men vill ju gärna kolla på den först såklart. Jag bor i göteborg. tel 070-5868784
|
|
Jon-Erik
2007-01-03
|
3000:- Lite småpyssel att göra på den. Den finns i min sommarstuga utanför Kinna. Jag själv bor i Göteborg. Borta över helgen men åter nästa vecka. Jag kan ringa dig då eller om du har frågor ring gärna mig under helgen så svarar jag bäst det går:)
|
|
|