logga logga
Startsida Kalender ForumUtfärder Nätverk Förening Tidskrift

FORUM

Färd

Utrustning

Friluftsmat

Litteratur

Miljö,natur ...

Argaladei

Allmänt

Tillbaka

Forum - Allmänt

Diskussion:

Festivaltips!

Tillbaka till diskussionsöversikt

Av

Annelie Karlsson

2007-02-06

Om du vill besöka en fantastiskt mysig och musikaliskt spännande festival i liten skala - som samtidigt kan vara en friluftsupplevelse - besök då Ransäterfestivalen i sommar!

Insider information säger att festivalen i år bara är en enda dag, den 28 juli. Man lär dock kunna dyka upp kvällen innan för att tälta och ha det mysigt - och festivalen är förmodligen inte slut innan kvällen övergått i natt...

Mer information kommer förhoppningsvis inom kort på http://www.klarkultur.se/

Jag återkommer i denna diskussion när jag vet mer. Själv planerar jag att åka dit. Det vore kul att träffa några argaladeiare där!

Annelie Karlsson

2007-03-11

Hej igen!

Jag kom med lite förhastad information om Ransätersfestivalen, tydligen. Festivalen är flyttad till den 4 augusti. Personligen kan jag därför inte resa dit eftersom jag jobbar då, men förhoppningsvis har jag väckt intresset hos andra som kanske vill uppleva något nytt och spännande!

Det verkar även som att Klarkulturs hemsida inte har uppdaterats på länge. Om det blir svårt att hitta information den vägen, återkommer jag här med lämpliga kontaktuppgifter.

åsa

2007-03-11

Då är det bara att åka direkt från Urkult 2-4 augusti till Ransäter. För er som inte varit på Urkult är det en folk- och världsmusikfestival i Näsåker utanför Sollefteå. Brukar vara jättehärlig stämning, mycket ekologiskt och mycket bra musik.

Jag har redan köpt biljetter. Ju tidigare man köper biljetter desto bättre pris.

Kolla in den på http://www.urkult.se

Annelie Karlsson

2007-05-09

Nu verkar Ransäterfestivalens hemsida (Klarkultur) ha vaknat till liv inför sommaren. Mer information om festivalen hittar du där nu och framöver.

3-4 augusti är aktuella datum för festivalen.

Hej hopp!

Agnes XD

2007-06-02

Klart man ska på Festivalen! iaf på fredan ska på bröllop på lördagen.. egentligen skulle man skita i bröllopet men det fick jag inte för mina päron XD

Karin Waldén Egholt

2007-06-14

vad för slags festival är det Klarkultur 3-4 augusti? Vad för slags musik? Vilken ålder bör man ha uppnåt för att ha behållning av festivalen? Kan ni berätta mer. Jag är väldigt o-orienterad.

Annelie Karlsson

2007-06-17

Det är väldigt blandad musik, vilket nog hör till Ransätersfestivalens charm. Enklast är nog att gå in på festivalens hemsida (se länk till Klarkultur ovan i denna diskussion) för att få veta mer om årets artister och andra begivenheter (filmvisning, mat m.m.). Utöver musiken (där ju ens intressen kan se väldigt olika ut oavsett ålder), så passar festivalen alla åldrar - det är en mycket liten festival som har lite av "friluftslägerkänsla" med trevlig stämning och stora möjligheter att träffa och umgås med andra besökare.

Annelie Karlsson

2007-08-01

Hej. Jag fick en liten påminnelse om att Ransätersfestivalen börjar alldeles strax. Jag klipper lite ur meddelandet jag fick:

Varmt välkomna till en mycket speciell händelse i de
värmländska skogarna, bland en samling härliga
människor, vid älvens strand, med skön musik, kulörta
lyktor och en unik stämning som man bara kan uppleva
här. Och nu.

Vi smygstartar fredagen den 3 augusti, på kvällen, med
filmfestival och soppa. Vi visar ett urval svenska
kortfilmer samt utdrag ur Stina Bergmans kommande
långfilm Du Sköna (inspelad i Ransäter förra
sommaren).

Lördagen den 4 augusti blir en dag fullspäckad med
musik, ekologisk mat, kalla bad, glada människor, mys
kring elden, barfotadans, och överraskningar. Vi
bjuder på barnteater, berättande, ryska visor,
experimentellt klassiskt, alternativ pop, norsk
schizoid metal, jazzig ska, dancehall, djs med mera.

Festivalen brukar gästas av allt från småbarn till tonåringar och vuxna, samt en och annan dansande pensionär.

Gör ett inlägg i denna diskussion:

Ditt namn:

Text:

Skydd mot skräpinlägg.
Skriv summan av tjugoett och två i rutan nedan (med siffror):

Länkar i inläggen är inte tillåtna, sådana inlägg spärras automatiskt. Skulle du behöva förtydliga ditt inlägg med länkar, så maila till info@argaladei.nu, så kan vi lägga in dem manuellt.
Skulle du vilja ta bort ett inlägg, kontakta oss per e-post: info argaladei.nu

Startsida Kalender ForumUtfärder Nätverk Förening Tidskrift

Copyright © 2001-2006 Argaladei. Hemsidan senast ändrad: 2010-08-23
Kontakta Argaladei