logga logga
Startsida Kalender ForumUtfärder Nätverk Förening Tidskrift

FORUM

Färd

Utrustning

Friluftsmat

Litteratur

Miljö,natur ...

Argaladei

Allmänt

Tillbaka

Forum - Argaladeis utveckling

Diskussion:

Årsträff?

Tillbaka till diskussionsöversikt

Av

Pär Leijonhufvud

2007-08-26

Jag har ett minne av en årsträff under förra hösten. Blir det någon i år också?

Sören Larsson

2007-08-26

Jo det stämmer. Vi ska ha ett årsmöte.

Tanken var att skriva något här på forumet om detta, så jag passar på att göra det nu.

Vad vi behöver är en tid och en plats.

När det gäller plats, så vore det roligt om någon ville ordna detta och bjuda in till årsmöte. Som reservutväg har jag exempelvis tillgång till en plats som ligger mellan Örebro och Arboga. Det är en plats vi brukar ha som lägerplats för våra frilufsare. Men eftersom vi var ganska nära här förra året, så kanske andra platser är bättre??

Förra året kom ett förslag och även en inbjudan att komma till norra sverige på årsmöte 2007, alternativa förslag var exempelvis Pite, Lule, Jokkmokk, Arjeplog, Storforsen (Piteälven).

Men efter en titt i medlemslistan, så ser det inte troligt ut att många skulle komma då. Personligen så kan jag tänka mig att resa längre vissa år, då skulle andra få möjlighet att komma på årsmötet som inte kan annars. Men det måste nog finnas en stomme av medlemmar i den landsända man tänker sig för att det ska vara realistiskt.

När det gäller tid så är det så att vi ska kalla alla medlemmar minst 3 veckor innan mötet, men gärna minst fyra veckor innan tycker jag. Så det kan alltså inte bli förrän en bit in i oktober. Val av helg måste ske i samråd med den som bjuder in till mötet,så att det passar.

Själva årsmötet kan hållas på en lördag, då kan de som vill sedan stanna för exempelvis trevlig samvaro runt lägerelden och övernatta till Söndagen. Det brukar kunna bli inspirerande möten...

Platsen behöver inte ha någon byggnad, en lägerplats i skogen är mycket bra. Var och en tar med mat och bostad, så det är inte svårt att ordna. Det man behöver göra är att kolla att det är ok för en grupp att slå läger, samt ordna en vägbeskrivning, helst med möjlighet att ta sig med allmänna färdmedel.

Vilken helg vi kan ta beror främst på vad som passar den/de som bjuder in till mötet. Vi avvaktar någon vecka, så får vi se om det blir någon reaktion här på forumet.

/Sören

Pär Leijonhufvud

2007-08-29

Vi kan hålla det här.

Plats: Månkarbo, ca 4,5 mil norr om Uppsala. Med bil kör man E4, det går en buss (från Uppsala) som stannar en knapp km härifrån.

Platsen: Ett eget fält, en tipi där vi kan sitta om vi inte blir för många (i så fall finns det eldstad utanför också), ett utedass. En gästsängsplats och lite golv om det kniper för någon (och folk får givetvis sova i tipin om de vill).

Det finns en katt, så om någon är dödligt allergisk...

Hör av dig om det passar så kommer vi fram till lämpligt datum.

/Pär (par hunter-gatherer.org)

Sören

2007-08-29

Det låter väl bra.

När det gäller datum, så är det lite ont om möjliga helger för min del.
27-28 Oktober skulle gå, samt även 10-11 november.
Också 3-4 nov, men det är ju röd lördag med eventuellt höstlov så det kanske är dumt att ta den.

Mötet ska egentligen hållas före november, men jag tycker själv inte att det är så farligt om vi tummar ett par veckor på detta. Det skulle ju också ge bättre framförhållning.

Jag har för mig att Tommy, en av revisorerna, har meddelat att de två sista helgerna i oktober inte passar.

Hur ser det ut för dig Pär?
Sven och Annika?

Pär Leijonhufvud

2007-08-29

Som det ser ut nu kan jag 13-14 och 20-21 oktober, samt de två första i november (3-4/11 och 10-11/11). Sista helgen i oktober är dålig, det finns redan två saker som pockar på det datumet för mig.

/Pär

Sven Eriksson

2007-08-29

Jag kan bara 10-11/11

Sören

2007-09-11

Nu är det beslutat att årsmötet blir den 10-11 November (själva årsmötet den 10:e). Träffen blir hos Pär utanför uppsala, se tidigare inlägg.
Mer info kommer strax i kalendern, samt som skriftlig kallelse till alla medlemmar i föreningen.

Karin Waldén Egholt

2007-09-28

Kan man åka kommunalt till Årsmötet? Eller ska man ta bilen? Är det möjligt att lägga huvuddelen till lördagen? Kanske inte kan vara med båda dagarna. Vet ej just nu.

Sören

2007-09-28

Info om årsmötet kommer att läggas upp i kalendern under helgen, samt kallelse skickas.

Pär har en vägbeskrivning som fungerar både med kollektiva färdmedel och med bil. Länk till denna kommer i kalendern. Själva årsmötet blir under Lördagen, men de som vill fortsätter träffen över kvällen och övernattar till Söndagen.

Gör ett inlägg i denna diskussion:

Ditt namn:

Text:

Skydd mot skräpinlägg.
Skriv summan av tjugoett och två i rutan nedan (med siffror):

Länkar i inläggen är inte tillåtna, sådana inlägg spärras automatiskt. Skulle du behöva förtydliga ditt inlägg med länkar, så maila till info@argaladei.nu, så kan vi lägga in dem manuellt.
Skulle du vilja ta bort ett inlägg, kontakta oss per e-post: info argaladei.nu

Startsida Kalender ForumUtfärder Nätverk Förening Tidskrift

Copyright © 2001-2006 Argaladei. Hemsidan senast ändrad: 2010-08-23
Kontakta Argaladei