logga logga
Startsida Kalender ForumUtfärder Nätverk Förening Tidskrift

FORUM

Färd

Utrustning

Friluftsmat

Litteratur

Miljö,natur ...

Argaladei

Allmänt

Tillbaka

Forum - Friluftsmat

Diskussion:

frystorkad mat

Tillbaka till diskussionsöversikt

Av

granbarr

2010-06-08

Hej,

Jag har nyligen börjat använda frystorkad mat och har använt mig Adventure Food, Wildlife vildmarksmat etc.. Är det någon som kan rekommendera något annat ?

Annelie Hilmerby

2010-06-08

Det enda jag vill rekommendera är hemtorkat! Inte alls svårt, mycket billigare än frystorkat och oftast med ett fantastiskt gott resultat. Läs vidare i tråden "Nybörjare i torkning av mat" i detta forum. Smaklig måltid!

granbarr

2010-06-09

Hej,

Det låter lite komplicerat men jag ska kolla in den tråden. Tack för hjälpen!

Annelie Hilmerby

2010-06-09

Det är inte så komplicerat som det verkar. Prova med något enkelt först, t.ex. äpple som du skivar tunt och torkar på galler. Då ser du hur det fungerar.

Om du är köttätare, kan jag verkligen rekommendera hemtorkad köffärssås, som finns beskrivet i den andra tråden. Det är enkelt att göra och blir mycket gott!

Kom gärna med frågor om du undrar något medan du håller på.

Titta gärna i boken "Friluftsmat" av Anita Forssell. Mycket bra och lättläst bok i ämnet.

granbarr

2010-06-15

Tack så mycket för tipset.

vicke viking

2010-06-18

Även om hemlagad mat låter bättre så är det ganska gott och smidigt med " köpt " mat. När det gäller smakmässigt så skulle jag nog säga att Real Turmat är bäst. Jag tror det är norskt eller något dylikt!

pilgrimen

2010-06-24

Jag har alltid använt wildlife vildmarksmat eftersom dom har lite större portioner och jag tycker maten är riktigt god ( för att vara frystorkad )men dom verkar ha försvunnit från den svenska marknaden. Nu har även jag börjat äta Real Turmat och det är också ganska gott. Jag köper normalt sett på www.outdoorexperten.se för det är det billigaste stället jag hittat hittills. Om någon vet var man kan köpa Wildlife så hojta till !

Adam

2010-06-26

getout.se har Wildlife

Gör ett inlägg i denna diskussion:

Ditt namn:

Text:

Skydd mot skräpinlägg.
Skriv summan av tjugoett och två i rutan nedan (med siffror):

Länkar i inläggen är inte tillåtna, sådana inlägg spärras automatiskt. Skulle du behöva förtydliga ditt inlägg med länkar, så maila till info@argaladei.nu, så kan vi lägga in dem manuellt.
Skulle du vilja ta bort ett inlägg, kontakta oss per e-post: info argaladei.nu

Startsida Kalender ForumUtfärder Nätverk Förening Tidskrift

Copyright © 2001-2006 Argaladei. Hemsidan senast ändrad: 2010-08-23
Kontakta Argaladei